tirsdag den 16. februar 2016

Ja, kære venner og veninder. Vi skal i dag i køkkenet. Verden har opfundet noget vidunderligt: tudsekaffe. Du får kaffens stimulerende sus, du får tudsens klarsyn og lykke, på én gang. Og det vil vi lære dig lige nu og her. Det her, det er piskefløde, og den kommer vi i en kasserolle. Den skal varmes, og det må godt larmes. Her, den her velsignede tudse fra en tudsesmed dybt inde i junglen. Den er lavet for at vi kan lave kaffe, lige nu, for øjnene af dig, inde i din stue, inde i din computer sker miraklet. Så har jeg det der kaldes en grinder, og den vil jeg lægge ned i fryseren, fordi så bliver tudsen bedst findelt. Hvis I har en fryser i jeres køkken, ikk. Så det gør jeg lige nu. Ned i snestormen. Og imens den fryser, kan jeg imens drage omsorg for at fløden bliver varm. I skal smage et æble, det er fantastisk. Der er jo ingen der siger, at fordi man er shaman, så spiser man ikke æbler, det er noget vrøvl. Så. Jeg skal også have en ske. Det er så heldigt, jeg har vasket op i dag. Ja, livet er dejligt. Nu glæder jeg mig til at drikke tudsebrygget, for så bliver min sjæl blidere og sødere. Den hviler i tyngdebølgerne, og styrker min sjæl - i modsætning til hvad alkohol gør. Alkohol dræber og gør dum. Hvis jeg lige stikker en finger ned i, kan jeg mærke hvor varmt det er. Her ser I en iskold grinder med smulder af tudse i. Det er moderne teknik, der rykker. Nu er fløden varm og god. Og så smider jeg tudsesmulderet ned, det hele. Så rører vi rundt, så vil alle tudse. Deluxe, det er ikke noget juks, det er rigtig deluxe. Der skal røres rundt, så det bliver mere sundt. Nu er fløden klar, med sit tudseekstrakt, og sit kaffegodt. Kom og drik bryg med mig, med en masse tudse. Og et spil skak. Jeg vil gerne spille skak med en eller anden. Så jeg rigtig kan få brættet i flammer. Tak for i aften.